luni, 6 ianuarie 2014

limbaj si noutati de inceput de an

Vorbeste mult, ne intelegem tot mai bine cu el. Cand are chef vorbeste si in propozitii. Simple, nu complicate, dar cu verbe relativ in acord cu substantivele-atunci cand sunt si verbe in enunturi. Spun relativ -pentru ca mai scapa si cate-un "Mama dai cartea" sau cate-un "Adei dai macare a pui"... Dar, in general, se descurca rezonabil. Cu articolele avem ceva lupte...adica e destul de sigur ca este o fetita si o baiat, iar cand ii spui "un baiat" protesteaza cu vehementa...:). La fel avem ceva lupte si cu "tie/mie"; "eu/tu"..nah, pronumele astea dau batai de cap si adultilor, darmite unui copil de 2 ani si-o luna! In orice caz, de vreo doua zile, dupa ce i-a tot explicat Andrei cum e cu "eu si tu"...a inteles si cand ii zici "fa tu asta" nu mai raspunde "tu faci"..ci "eu fac"-ceea ce..orisicat! :)
Numara unu, doi, tei, patu...sinsi..o(p)t,noua,zetze... Le mai si sare, le mai si incurca.. De recunoscut le recunoaste, dar mai confunda 6 cu 9 si 10 il cam bulverseaza...
Literele nu mai au niciun secret pentru el. Este inconjurat. Suntem inconjurati! :)


A inceput sa intre in jocuri de rol...
Are cateva "ustensile" de bucatarie (de jucarie) cu care, de dimineata, a pregatit cafia si pajitula pentru Minni si Mikey....Incarca animalele din plastic (pe care noi le credeam abandonate forever) in camion si le plimba si le asezam in jurul casei....Puf vorbeste cu Magarusul, Miki se plimba cu Minnie si scriu si ei litere pe tabla...la nisip gateste ciobitza... oua.. pacint.. etc-etc


A inceput sa isi inventeze jocuri si daca nu are jucarii la indemana... Talpile proprii (sau ale noastre) pot sa devina Thomas si Gordon si Percy...se ciocnesc..se pupa..se cearta si se impaca... 
Isi inventeaza si ne inventeaza povesti. Leitmotivul acestor povesti..inevitabil..copiii. Care primesc nanana..bataie :(((....nu intelegem deloc ce are, frate, cu copiii...Din parc, de incepusem sa credem tot felul de zapaceli..De acasa... Ii explicam "nuu..nu dam nanana...de ce sa dai bataie copiiilor? Nu dam bataie, ii doare..." "a luat".."ce-a luat" "baiatu a luat masinile  Adei"(pe bune, ii da bataie pentru ca i-a luat masinile??) "unde, mami, unde era baiatu?" intrebam aproape crezandu-l... "a brad..a suflagelie..." "in sufragerie, la brad?" (ne dumirim ca ne pacaleste) "cum a intrat la brad, in sufragerie, mami?" "cioc-cioc..bum--usa" (serios? a batut la usa ..a intrat si i-a luat jucariile cupilului..baiatul cel invizibil??). Pam-Pam!!
Acuma ..io zic asa... fie vede un Casper MIC..:))), fie are imaginatia pe care mi-aduc clar aminte c-o aveam si eu. Drept e ca eram mult mai mare la momentul la care inventam la telefon, cu Simona (parca) "acum a intrat cineva in casa si eu am intrat in calorifer. Stau cu telefonul in calorifer si incerc sa vorbesc in soapta, ca sa nu ma auda, in timp ce ma uit la el printr-o gaurica si vad cum ne fura tot din casa...." (Doamne, ce bine imi amintesc minciuna asta, cel mai bine dintre toate...dar mi-o amintesc de parca acum o zi am spus-o!:)))
Cert este ca a asistat (din pacate!) la cateva scene cu copii care-o incasau de la mame/bunici/bone sau ce naiba erau alea... Caci- oricat de repede incerci sa-l iei de la "locul faptei" ceva -ceva tot vede. Si ii tot explicam ca nu e frumos ce-a facut doamna (care si-a luat copilul la bataie pt ca acesta cazuse si se murdarise..), dar, nah, imaginea ramane acolo..


De ieri avem..ia uitati ce avem!! 
Daaaa.....ii poarta cu maxima placere and..u know what?? ii pastreaza uscati, pen' ca se face mare, mah!! I-am luat sambata dupa o tura de cumparaturi prin Afi (fie vorba-ntre noi am rezistat si el si noi doua ore..in Afi..fara carucior..). Pentru ca ii promisesem. Si pentru ca, de o buna bucata de vreme, noaptea nu mai uda pampersul , iar dimineata-la prima ora cere oala-pipi. Da..se cam face baietel bebeul nostru drag! (nu va imaginati ca nu mai poarta pampersi, afara tot cu ei merge, la fel la somnul de pranz. Dar in rest..incepem sa stam cu Carsu' pe noi...:)...si e mandru nevoie mare!)


Ca vorbim de progrese..mananca singur -cand vrea- cu lingurita sau cu furculita (depinde ce consuma)..adica si chestii mai lichide(ciorbe, piureuri) si chestii solide(mare fan al pastelor cu Thomas de la Bebe Tei). Evident ca mananca singur chestiile gen paine cu ceva..sau orice e de mancat cu mana. 
Ca tot vorbim de mancare...da, a primit si le-a adorat(evident, nu?), bomboane... A furat din brad, nah, ce sa facem... :) Si a mai primit...controlat...evident!! Bine, a mai primit si cascaval (de o vreme). Si un snitel- la un moment dat. Si sarmale de pui-dar doar umplutura, fara varza. Si cozonac-dar doar facut in casa si nu f dulce. Deci, da, am inceput sa mai mancam si altceva...adica nu mai sunt chiar atat de maniaca in ceea ce priveste mancarea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉