luni, 3 februarie 2014

26 luni

Azi. Azi a facut 2 ani si 2 luni adica, dupa cum spune Andrei, 26 luni.
26 luni pline...pline de tot felul..
Nu mai pot tine ritmul cu ceea ce face/zice..caci viteza este mult prea mare, iar eu sunt mai degraba preocupata sa le traim impreuna decat sa stau sa le notez. Si, sincer, cred ca n-as mai face fata la ritmul sustinut avut de el...

Vorbeste foarte mult, stalcit haios, mai mereu peltic, uneori inversand silabele, corect si clar de te da pe spate-alteori. Cum v-am spus, nu pot face lista de cuvinte pentru ca este prea lunga. Peste 90% dintre cuvintele folosite le utilizeaza corect, adica le stie sensul, sunt putine pe care le repeta doar de dragul repatarii lor..
Faze... 
-Aseara, cu noi amandoi pe covor in camera, plimbandu-si/parcandu-si masinile...pe fundal mergea un cd cu cutiuta muzicala aia cu Baniciu & comp (e printre putinele cu voci de barbati, drept e c-o ascultam mai rar)...El-concentrat tare-tare la ceea ce facea (dar daca vreunul dintre noi iese din camera, imediat vede si striga..caci tre' sa fim acolo, sa-l asistam..) si concentrat si la fiecare schimbare de piesa/voce masculina. Noi mai comentam una-alta.. Andrei "Oare se gandeste la ceva in timpul asta?" Eu "Mami, te gandesti la ceva? La ce te gandesti" El"A musica, aia gadesc!" Am lesinat de ras si eu si taica-su, asa de dulce a raspuns ca ai fi jurat ca stie exact ce spune!!!! :))
- Din senin, in timp ce ne jucam, se opreste din joaca lui, se uita fix si vine si ma pupa. (Eventual-pupatura devine muscatura- dar asta mai bine sa n-o mentionez, nu?:)..) si ma strange in brate. Privirea aia..privirea aia de dinainte de-a face gestul..este de milioane!!! E atat de adanca si de..cum sa zic..inteleapta cumva.. Si are atat de multa iubire in ea!! Uneori ma gandesc ca, in ziua in care se va face suficient de mare incat sa nu mai faca asa, o sa fie tare mare golul lasat.. Dar ..mai e pana la vremurile alea, nu?! :P
-La 7.30-8 a.m. la noi in casa se poate observa una bucata baietel ridicat pe varfuri si facandu-si de lucru cu masinile de pe comoda...si, din zona lui, se aude o voce dulce foc "doanelol sssi donilol..insepe cusaaaa..." (da, e replica din Masinute- Doamnelor si Domnilor, incepe cursa! "). Si cursa chiar incepe. Sau..alt tablou: un baietel sta pe oala si comanda.."catea...cu ltelele..cu numelele...cu mol..." (va las sa traduceti voi...)... Apoi, in maxim juma' de ora, toata casa se anima...
-Am stranutat de dimineata..(sau aseara..nu mai stiu) "Noloc!"...Daaaaa....multumesc, multumesc, multumesc!!! :)
- A inceput sa spuna "te looooggg!"...:)
-Vorbeste (cateodata) in somn. Rar. Si mai rar inteleg ce spune, caci totul se intampla cam asa: gagalicea se ridica in fund, mormaie ceva repede si de neinteles, apoi ma verifica sa vada ca-s acolo, se tranteste la loc si adoarme instant... Ce-o visa? Curse?  Bucsa? Parcul? :))
-Imagineaza povesti. Hilare. Cea mai tare si repetitiva...(probabil si pentru ca a vazut cat ne distram noi..) este seara...cand apar in costum de baie si-mi fac dansul ielelor prin fata lui ca sa-l anunt ca-i gata baia. (in timp ce el sta cu Andrei si rade si se uita si incepe sa strige..scoatem..patalonii...busa...papu...) In momentul ala, ca la comanda, se declanseaza..."Mama..gooooala! A luat hainele nenea ..cu tancu.." :)) De unde le scoate??!!!??? 
-Ca sa nu mai composteze copiii prin parc, bona i-a zis ca pe panourile alea din parc scrie ca nu au voie la locul de joaca acei copii care ii imbrancesc/lovesc pe ceilalti. De cate ori trecem pe langa panouri le citeste si imi spune ca asta scrie:)
-Are o energie si un chef sa darame niste chestii..ceva de speriat! "Niste" chestii inseamna cu precadere florile din ghivece...are-o boala pe ele, ceva de groaza. Degeaba ii explici, degeaba-i arati...se repede (din senin la ele) si darama, rade fericit maxim cand zboara pamantul pe jos, cred ca se distreaza copios... La fel are o bucurie maxima sa arunce tacamurile din picurator in chiuveta..mai ales daca ai si tu ceva pus pentru spalat acolo...Culmea e ca ..acum cateva luni..aceleasi tacamuri mi le dadea frumos sa le punem impreuna in sertar... Acum -gata, e mult mai fun sa dea cu ele prin toate partile.... Are o perioada in care il apuca sa tranteasca chestii, sa arunce (inclusiv mancarea de ieri, de la pranz, a aterizat TOATA pe jos..pen' ca el voia ciobiiiiiiiiiitzaaaaaaaaa..si io ma incapatanam sa-i dau brocoli si pui..), sa darame... De altfel cuvintele frecvent folosite sunt "dalamam...demolam..sticam...". Tu-i faci ceva din lego, el darama...tu-i faci ceva din plastilina, el smotoceste si amesteca totul pana la disparitie... Cred ca e o forma de cunoastere si chestia asta..nah, nu mai stiu ce sa zic...:)
-A recapatat curaj la colorat. Dupa ce, o vreme, refuza sa mai atinga el creta/cariocile..si te punea pe tine sa-i desenezi/colorezi/etc..acum e in mare forma cand are chef...Si naste mici opere de arta:))). Cum ar fi...
In focul creatiei...

Opera de arta:)
-Mare, mare fan al autobuzelor..tramvaielor..etc-etc... In fiecare zi mergem cate-o statie si cu asa ceva...Din parc ajungem pana la Erorilor si luam -o statie- autobuzul. Sta nemiscat pe scaun si nu zice nici pas..Curios, bucuros, atent...
-Din senin incepe sa "recite" cele cateva poezioare auzite.. Ca sa fiu mai exacta si sa nu va speriati crezand ca Andrei deja stie poezii...va spun ca asta inseamna ca zice 2-3 cuvinte si tu tre' sa te prinzi ca el tocmai si-a amintit o poezie pe care, cine stie cand, i-ai spus-o. Ba chiar ieri am avut o mica problema ca-mi spunea mie una pe care i-o zisese bona si io habar n-aveam ce-i aia...si se cam oftica el ca nu pricep.. Azi dimineata m-am informat si am aflat ce insemna. Asadar:
Ce zicea copilul:pisicusa..a papat fiptulica.coada..vai-vai- acompaniat de degetul arattator miscat amenintator..:))
Ce poezie "recita"
Pisicuta noastra hoata,
A facut o boroboata.
In camara a intrat
Pe furis, si a luat
O bucata de friptura.
Mama nu stia ca fura.
Daca o mai prinde-odata,
Vai de coada ei vargata

(vedeti, v-am zis sa nu va speriati crezand ca la 2 ani si doua luni recita Blaga!!!!!...)


Cam atat deocamdata. Daca-mi mai aduc aminte si mai am timp..completez pe parcursul zilei...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉