marți, 7 octombrie 2014

ce-au in comun Dumnezeu si Neghinita?

Seara, inainte de culcare, ii ziceam o rugaciune in soapta
-nu mai volbeste mami!
-mami, vorbesc cu Doamne-Doamne!
-nu mai volbim cu Doamne-Doamne!
-mami si daca nu mai vorbim, El tot stie ce gandim..
-sssi Neghinitza stie, Doamne-Doamne e ca Neghinitza

(:P)

Inainte de somn, la pranz:
-imi citeste mami o poveste
Iau eu cartea si incep...si citesc..si citesc..dar, in timp ce citeam, copilul incepe sa dispara sub patura si sa nu mai urmareasca imaginile si ce-i citeam..Usor iritata de fosgaiala aia care anunta ca se va lasa greu adormit:
-mami, pai ce faci, ori citim -ori te bagi in cort...ce lucru vrei sa faci?
Dupa un moment de gandire
-fac doua, pe amandoua!


Tot mai des isi alege cate-o jucarie si declara ca o iubeste maxim. Se declara baiat mare, dar cand aducem vroba de gradi -brusc anunta "nu sunt destul de male sa melg la gladinitza. mai tlebuie sa mai clesc!".

Socializeaza cu cate UN copil. Bine. Fata, baiat, are cativa preferati de prin parcuri. A inceput sa initieze el joaca, sa lanseze invitatii, sa ceara "prietenia" vreunui copil: "hai sa facem concurs cu moto" "vrei sa te dai cu mine pe balansoar?" "ne dam impreuna pe tobogan, facem trenul" "hai sa fim prieteni!" , ia pe cate unul de mana si "hai, vrei sa alergam impreuna?". Din astea. Inca nu se prinde cata forta are si mai imbratiseaza cam prea strans pe cateun alt copil:)). Pe de alta parte, in joaca asta in doi, daca apare si al treilea in peisaj il accepta greu spre deloc:). Cumva copilul cu care se joaca este "numai al lui", la fel ca jucariile, nu e foarte dispus sa il imparta cu altul:P
A inceput sa-si anunte starile mai mult ca inainte. "m-am suparat pe tine pentru ca nu vreau sa dorm" (si eu, nerusinata, am indraznit sa-l aduc in camera, in pat..poate pt ca era 22.30seara...)
Etapa de spart cani/pahare/castroane...accentuata si de nonsalanta (sau cum vreti sa-i spuneti) bonei.

Isi inventeaza nshpe jocuri, nshpe dialoguri, nu pot tine pasul sa le scriu/descriu. Mi-as dori maxim sa nu le uit vreodata, dar le uit...:(

Fiecare iesire este altfel. Bantuim..prin parcuri cat inca ne mai permite vremea...(a iesit si azi, pe ploaie, vreo ora jumate)...prin librarii, pe strazi, cateodata printr-un Mega Image ...Cu moto, fara moto, cu cate-o masina in mana, ori cu cate-o carte...de tot felul...
Citim mult, ne jucam mult.

Cel mai tare si mai tare se distreaza cand...
-ne alergam printre copaci sau alergam mingea sau o aruncam pana la crengi.
-isi face cort cu tati si se baga in el (cort dintr-o patura, desigur..)
-se joaca de-a fantomele. Mai des ei doi, mai rar cu mine.
-"te lupti cu tati"...deh, d-astea de baieti...:). (adica se tavalesc si se chitzonesc prin pat)
-ne jucam in cada. cu jucariile din ouale de ciocolata. oaia, hipo, extraterestrul, broastele, poneiul cu aripi argintii... si cele din pungile de pufuleti cu surprize..inclusiv papusica aia cu par rooooooooz, pe care a ..decapitat-o (da, ii iese usor capul) numita si "cap chel" Denumire care-l face sa rada in hohote maxime,mai ales cand o indreapta catre noi si noi ne speriem si strigam "oh, nu, stai..capchel":)).
-jocuri de cuvinte gen "am vazut un motan de ..hartie" -zice el. Eu intru in joc "am vazut un motan de panza" el "am vazut un motan de ochishor" "am vazut un motan de.." etc-etc..pana se plictiseste si anunta ca n-a mai vazut niciun motan:)
-seara, dupa ce-i citesc, neaparat vrea si el sa-mi citeasca o carte. si incepe "aici iepurasul a plecat prin padure..aici pixi a zis sa faca picnic..aici..aici.." la fiecare pagina, pana o termina. Apoi e multumit si o ..baga sub patura ca sa doarma impreuna. Cartea, care-o fi ea.

Maxima bucurie a ultimelor saptamani..(luna?luni?)
sa il ia tati la calculator si sa-i puna "the weels on the bus". DOAR ASTA. In toate variantele, de nshpe ori aceleasi. Il stie pe de rost. Il canta des. Este DELICIOS cand il canta! JUR!

Isi mai canta si mai vede si aia cu degetele, dar mai rar. Cand isi baga degetul intr-un "ceva" (fie el capac de ghinda, lego, something..) incepe si sa-si cante "dady finger.."etc-etc...


That's it!
Si multe altele, dar...cine mai tine pasul?!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉