miercuri, 19 noiembrie 2014

Criteriile in alegerea gradinitiei

Va spuneam aici ca l-am inscris pe Andrei la gradi. Era vorba de o gradi de stat, pentru ca logica noastra de atunci era sa mergem in paralel cu gradi si bona. Cel mai important motiv care ma facea sa cred ca asta e o idee buna era ca m-am gandit ca, o data intrat in colectivitate, pustiul e posibil sa inceapa sa raceasca si am nevoie de backup. Intre timp, am descoperit ca bona noastra este nonstop racita. Cel putin racita. Caci in aceste 2 luni de cand este cu noi a avut si laringita si viroza si altele mai grave decat o raceala. Asa ca, nu numai ca nu ma ajuta ca backup, dar aduce ea in casa virusi cu gramada. De care, din fericire, Andreiul mic scapa relativ repede... Nu si Andreiul mare...


Buuun..asa ca, urmare a acestor chestii, am mers pe varianta studiu de piata la gradi particulare.
Sa spun care-s motivele pentru care va fi particulara.
Nu pot renunta la a da o gramada de bani pe luna pentru bona,gradinita, whatever! Sunt dependenta de gestul asta, nu pot trai daca nu decartez undeva..o suma mare de bani..lunar. EVIDENT CA GLUMESC. :)) Nu, nu asta e motivul. Iata lista reala. E foarte scurta.

-Mi se pare mult mai usoara adaptarea unui copil intr-un grup de 10-12 copii, decat intr-unul de 25-30. Mai ales cand vorbim de-un copil care abia acum incepe sa-si doreasca socializarea cu altii si care nu e nespus de dornic (cel putin teoretic) de gradi.
-Mi se pare foarte greu (nu vreau sa zic imposibil) ca un adult (maxim doi-daca luam in calcul si o supraveghetoare), sa faca fata si sa se descurce cu 25-30 de copii. Sa fie, in mod real, atent(a) la nevoile primare ale acelor copii, mancat, baie, igiena, somn.. Ca sa nu mai vorbim de restul necesitatilor. De aspectele legate de activitati-educatie-etc-etc.N-ai cum, fizic, sa te ocpui in mod real de fiecare in parte. Este greu si cu 10-12, darmite cu dublul-triplul acestui numar.
- Ultimul, dar cel mai important-de fapt!- programul celei de stat. Pai, well, aici se incheie pe la 17-17.30. Ora I-M-P-O-S-I-B-I-L-A in situatia noastra. End of story!
PAM-PAM!


Asadar am purces la vazut gradinite. Particulare. De data asta n-am vazut foarte multe (asa cum am vazut in martie, cand am ramas fara bona). De data primele doua criterii luate in calcul au fost: locul unde este si ce stiu despre ea. If. A fost un plus daca are si sistem video. Asa ca..am vazut trei.
Una dintre ele a disparut rapid cand am vazut-o, desi educatoarea parea ok. Dar sunt abia la inceput, au doar 6 copii, de toate varstele, doamna asta sta cu toti la un loc. Deocamdata, zice-se, dar n-as vrea sa fim noi pionierii aici. Plus ca si programul era mai scurt ca la celelalte doua.Plus ca..well..da..au si "scaunul rusinii". La asta chiar mi-a cazut capul! Caci nu-s adepta ideii... Ziceti voi ce-ti zice!
 A doua, foarte aproape de casa, 5 max 10 minute pe jos. Renumita.. Cunoscuta. Fitze..Alea-alea...Directoare ciudata, am simtit din prima, de la telefon. Dar am zis, nah, hai ca poate-s eu shushu la cap, poate ma-nseala auzul-simturile..hai s-o vedem. Am ales (bineee!!) sa mergem fara copil. Si..dupa ce ne-am intalnit (eu cu Andrei-mare si ea) am inteles ca nu vrem acolo. Caci abordarea era a unui om care..care nu ca nu are copil, dar nici nu ii pasa, de fapt, de ceea ce inseamna in mod real un copil. Mult bla-bla. Multa vorbarie. Un discurs invatat spre a fis ervit unui anumit gen de urechi parintesti. N-a potrivit DELOC pe ale naostre urechi, deh..asta e... Plus ca..fiti atenti...problema s-a pus la modul ..chiar daca ai optat pt program lung, daca nu doarme la pranz copilul, tre' sa-l iei acasa. :) Nu-i funny? Mai ales ca ea n-a zis nimic de asta, dar cand am vazut dormitoarele (care, baidauei, erau si sali de clasa, lucru cu care eu am o problema majora!!) m-am prins ca nr de paturi e mai mic decat nr de copii. Si am inceput sa pun intrebari. Printre care si unde stau copiii care, intr-o zi, dintr-un motiv sau altul..nu dorm. Si am aflat. Nu stau:). Caci n-au unde. Si nici cu cine. Dar faceau "educatie civica". Serios, doamna, haideti sa inteleg si eu ce e asta pt un copil de aprox 3 ani. -am zis eu. Ah, da, suna asa..mai pompos..dar, de fapt, ii invatam cum se spala pe dinti, pe manute...-zice ea. Aha! Asta este EDUCATIE CIVICA??!! Well, o mica incurcatura si confuzie a doamnei in ce priveste tremenii...nimic grav, nu?:) In rezumat, ca sa nu va plicitisec, am taiat-o si pe ea de pe lista. Caci ne-am prins rapid ca toata pomposenia si termenii de pe siteul lor sau din "poezia" invata de doamna spre a fi recitata catre parinti...este asa..doar ca sa ii fraiereasca pe parinti, sa-i convinga ca nu dau degeaba toata poala aia de bani. Caci, scuturata putin de poleiala, nu era cu nimic mai presus decat multe alte gradi care n-au atata faima. Si care nici nu costa cat asta! Dar, nah, snobi sunt peste tot. Cred ca si printre parinti..din pacate!

Asa...a treia. Care, fie vorba-ntre noi, a fost prima vizitata. Am fost doar eu si cel mic. V-am zis, pe scurt, in "Primele 2 ore de gradi". Si la ea credem ca va merge. Adica nu doar credem, caci am cam ales-o deja. Nu am renuntat, doar am amanat. In urma discutiei cu directoarea gradintiei, care ne-a sfatuit (daca avem cum) sa asteptam pana in ianuarie, cand grupa mica ( 12 copii intre 2,2 ani-3,4ani) se va sparge in doua. Si in grupa nou nascuta vor mai fi si alti copii noi. Ca sa evitam sa supunem copilul la o schimbare la timp asa de scurt de la inscriere. Sa nu-l zapacim. Sa nu-i schimbam si copiii si educatoarea. O femeie absolut normala. UMANA, de fapt asta e cuvantul. Caci nu cred ca-i stricau taxele pe 2 luni de la noi, dar a aratat ca da doi bani pe ce fel simte copilul. Si au si perioada de adaptare. Care, baidauei, nu trebuie platita. Adica eu ma pot duce cu copilul si maine iar, daca vreau, sa mai stea Andrei o ora, doua, trei, patru..pe acolo.. Si accepta si dupa inscriere parintii. Si au si sistem video de urmarire! Si nu se dau rotunzi ca scot geniu din copilul tau, dar faca ctivitati cu ei, evident, si sunt si ei acreditati pe bune de mult timp. Mi-a spus clar, doamna, la varsta asta sa-i tii pe scaune mai mult de 10-15 minute..nu ai cum. In primul rand pt ca nu rezista copiii. Si nici nu-i normal, sunt inca mici, o sa tot stea lipiti de scaune cand or fi la grupe mai mari si vor avea mai multe activitati. Ai si acces la "dosarul" educatoarei. Ce scoala a facut, ce experineta are, etc-etc. Asta chiar e rar, multi nu o fac.
Nu stiu cum va fi..cand va fi..adica in scurt timp.
Dar stiu ca femeia asta are 3 copii, ai ei. Si ca asta se simte. No offense! Dar are abordare mai mamoasa..asa..cumva. Nu de "director" ci de om. Raspunde la telefoane, iar eu am cam dat, caci dupa ce am fost au mai venit intrebari. Desi am stat de vorba vreo 2 ore. Da, noi avem, si niste vecini in bloc care au fetita la ei, de la 1 an si 10luni. Acum are vreo 4-5. Recunosteam microbuzul (da, au si transport, daca optezi pentru asta). Isi vor da si baietelul (mai mic ca Andrei). Au zis de bine de gradi, de cand avea Andrei cateva luni.

Si, cel mai important: LUI ANDREI I-A PLACUT.

Si, da, cu cat copilul a crescut, cu atat am invatat sa mai relaxez si eu "reguli" la care tineam mai mult inainte. Gen "wow, ce mancare o sa primeasca la gradi, copilul care a mancat doar aia..si care nu a primit aia..si care nu va pune gura pe aia..." Ete, nah! Ca parca daca aia trec in meniu ca-i dau curcan, dar, de fapt este tot pui..tu ai habar.... Da, are si paste la pranz..desi eu evitam asta la el..Da, are gustarea de la 4 constand in placinte, briose, chec..sau iaurt, sau gris cu lapte sau... Sunt facute in bucataria proprie, dar, nah..dulce..fainos..nu-s mare fan. But u know what?? Am invatat ca NU asta e criteriu dupa care sa aleg gradinita. Las' ca-i bag eu in continuare sucul de fructe de dimineata si-i dau fructe in rest..Si las' ca dulcele nostru tot Nutribon si Goodies si altele de genul asta or sa fie...  Face 3 ani. Nu cred ca se face gaura in cer daca nu va avea meniu bio... Salamuri nu dau, prajeli nu dau, chestii greuceanu pt varsta lui nu sunt in meniu...deci, per total, e suportabil.

Asadar, ca sa rezum, criteriile importante cand am ales au fost: zona unde e gradinita(distanta casa), programul, care sunt vacantele (doar Paste si Craciun si Sarbatorile legale. Unele gradinite inchid cate-o luna..doua..peste vara, plus doua saptamani de craciun, plus..plus..). Evident sunt foarte importanti oamenii cu care va interactiona-abordarea lor- inclusiv sistemul de "pedepse-recompense" care e de preferat sa lipseasca!!!, nr de copii din grupa, dormitorul sa fie separat de sala de clasa, bucatarie proprie si cat de cat ok ca meniu (diversitate cat mai mare), curtea si iesirile in curte sau in afara gradinitiei (activitati in parcuri, zoo, botanica,etc-etc). Plusuri au fost ca au si transport (pt ca nu e la 5 min de casa, iar iarna poate vom folosi trasnportul lor) si sistem video.

Si..speram sa-i placa si cand va merge "pe bune". Caci el va spune (prin comportamentul lui) cel mai bine daca este sau nu ok ce se intampla acolo. Il stiu, il simt, sunt sigura ca ne vom prinde din felul in care il vom lua la finalul programului. Asa ca...sa ne tineti pumnii. Dupa Revelion. Sau, preventiv, ii puteti tine de pe acum:)

9 comentarii:

  1. Suna tare bine gradinita asta, sper sa va fie indeplinite toate asteptarile si Andrei sa se simta bine acolo. :) Astept cu drag sa ne povestesti mai multe dupa ce incepe acolo.
    M-ai facut curioasa de numele gradinitei. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am invatat sa ma astept la orice de oriunde..asa ca, oricat de ok ar suna, voi fi "in garda" o buna bucata de vreme. Din fericire el este maricel, deja spune ce se intampla, plus ca am avantajul acelui system video, care nu lasa loc de intors.. Om vedea...
      Dupa ce trecem de prima luna..voi spune si despre ce gradinita este vroba, n-as vrea sa laud ceva ce..inca nu stiu cum este..:)

      Ștergere
  2. Gradinitele astea, mereu ai indoieli. La noi a fost la particulara, dar gradinita isi desfasura activitatea intr-o casa , deci avea camere mici. Initial au fost 15 plozi, la sfarsit de an erau peste 20, dar pe Iulia nu parea sa o deranjeze, deci nici pe mine. Gradinita avea niste scari absolut periculoase, dar se pare ca am scapat de cazaturi.
    Acum suntem la stat, dar in Austria, alta treaba cu toate.....dar ce conteaza anul viitor incepe clasa 0, deci alte griji.
    Sa aveti spor la gradinita, si evita bonele, racite sau nu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam toate privatele sunt mult mai mici decat cea de stat la care-l inscrisesem. Adica la 385 -sect 1, caci aici este inscris. Este foarte mare, foarte frumoasa, totul este nou, s-a investit mult in ea (se pare ca e fosta gradinita a CFRului, unde inca se mai baga bani dintr-acolo..), au un spatiu mare de joaca in curte, dormitoarele si salile sunt super luminoase..Din pacate, cum spuneam, nu o sa avem cum sa o frecventam pe asta..

      Cu nr de copii mai mare, daca e sa creasca pe traseu, ma pot obisnui. Dar nu de la inceput. Oricum, ei nu fac grupe mai mari de 12. Acesta este si motivul pt care apare aceasta grupa noua din ianuarie..caci au mai fost copii inscrisi pt ianuarie si depaseau 12 ..
      In Austria sigur este altfel:). Ce mare e Iulia..wow..clasa zero..chiar ca alte griji-emotii:))

      Bonele..o sa le evit de tot. :)

      Ștergere
  3. Teoria suna bine. Va dorim o adaptare cat mai lina! Nu chiar peste tot e vopsit gardul doar pentru leopardul dinauntru :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, teoria..:) Vom vedea cum o fi si practica..emotii am cat cuprinde...nah, e prima oara cand bag copilul in "sistem". Daca aveam cum sa stau acasa, pana la 4 ani il tineam. Caci nu mor de dragul ideii de inregimentat copilul, dar asa...decat sa vad toate muierile astea care ...adica bone..mai bine gradi!
      Multumim:)

      Ștergere
  4. Integrare usoara si fara boli! Si sa-ti fie usor si tie :-) - de multe ori mamele trec cel mai greu peste momentul "gradinita".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca in ziua aia, cand a stat 2 ore cu copiii din grupa, exact la asta m-am gandit: ia te uita, copilul e mai pregatit ca mine...:))
      Multumim. Sper sa imi fie usor si mie... De fapt, daca il voi vedea pe el ca e ok, ca e la fel de vessel si ca nu apar schimbari majore in comportament..sigur o sa ma calmez si eu.:)
      Si..wow..o sa scap de bona, de nervii din fiecare seara cand vad ce dezastru imi lasa acasa..de nervii cand vad ca o doare-n fund de ce I-am zis sa faca impreuna cu copilul..de nervii din nshpe mii de motive legate de bona.

      Sigur..sper sa nu apara alte enervari:)))

      Ștergere
    2. Ah, ce vreau sa te intrreb...(desi stiu ca nu-s doi la fel si ca nu se respecta vreo regula...) tu cand l-ai dus..ai tras mult cu imbolnavirile lui in coelctivitate? Multa vreme? Nasoale sau..?

      Ștergere

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉