luni, 29 februarie 2016

FastraKids, povestile lui Andrei si inca vreo doua chestii...

1.
Ne-am intors la FTK. Dupa o absenta lunguta (motivata de nenumaratele raceli, una dupa alta si una peste alta, din toamna) , dupa ce-am decis sa luam pauza (caci aveam chef sa am sarbatori linistite dpdv stare sanatate) acum 2 saptamani ne-am intors la FTK. De azi urmeaza sa mearga in grupa 4-6 ani, eu cred ca va fi mult mai bine pentru el sa fie cu copii mai mari. De azi va avea "curs" de 2 ore in loc de una, grupa de 15 copii in loc de 6 (cati erau in grupa mica).

Sa ne tineti pumnii sa nu se lase iar cu raceli...sa-i placa...sa fie ok, per total...
That's all for the moment....
Revin cu impresii la cald si cu detalii...curand...:)


2.
De o vreme , seara, dupa ce-i citesc povestea(ile) ma pune sa-i si inventez una (doua, dupa ora, dupa caz..). Lucrurile se petrec asa: eu il intreb cu ce sa fie, el imi da un personaj (gen "iepurasul tzup-tzup", viremisorul "vierme-vierme viermion") si eu crostez intamplari cu respectivul. Da, ma madresc cu o imaginatie bogata, pot inventa adhoc orice poveste cu orice personaj, ba, mai mult, povestile sunt "educative" si foarte amuzante, in acelasi timp...
De cand facem acest "sport" intelectual...a inceput si el "sa se bage" in poveste, adica sa completeze-inventeze si el pe alocuri, cand are cjef sau idei..
Asta mai intai.. Iar aseara...well..aseara dupa ce-am treminat povestea mea mi-a zis ca acum imi spune si el una. A lui, adica inventata atunci, pe loc, de el. Trebuie s-o scriu, caci, desi el inventeaza frecvent dialoguri intre jucariile lui (care-si vorbesc mereu, si au schimburi de replici spumoase), ceea ce a zis aseara poate fi considerata prima "compunere" a lui Andrei. A se nota ca are doar 4 ani si (aproape) 3 luni.
-Mami, eu o sa inventez o poveste fabula, care va fi la fel de amuzanta ca a ta si care va avea 5 pagini! (???!!!???@@@####??? :))))...)
"A fost o data un elefant care scapase de la zoo si care mergea pe strada, il chema elefantul tropaila, pt ca tropaia foarte mult. Si el s-a intalnit cu o frunica, furnica autobuz, careia i-a spus "De-te la o parte din calea mea, caci daca te calc o sa mori imediat". Si frunica a claxonat , caci era o furnica autobuz. Si elefantul s-a speriat si a fugit la el in padure. Deci, vedeti, desi mica, furnica a speriat ditamai elefantul"

Bai, nu ca-i fi-miu, dar, zau, pare-se ca a inteles si ce-i fabula si ca trebuie sa fie o "morala" la final..si ...wow..nu e tare??:)))



3.
Pe cat de dragut vi l-am descris mai sus, pe atat de nesuferit si afurisit este cand vine vorba de..well..somn de pranz. N-are sens sa intru in detalii, dar va spun ca ..este pe cale sa-si scoata somnul de pranz... Me..sad.. Foarte sad..daca pot spune asa...:(
Ne certam parte-n parte, ma ameninta ca ma da afara din casa daca nu-l las in pace cu somnul de pranz..ce mai..tot tacamul. Mai multe detalii nu dau..deja am dat prea multe:)

LATTER EDIT:
In timp ce scriam eu cu spor...copilul taman adormea la pranz. :))
Asta , probabil, pentru ca azi avem FTK de la 17,30..deci tre' sa plece pe la 16.45...deci nu stim daca se trezeste pana atunci..
Dar..cine are copii stie sigur ca atunci cand ai si tu un "program" de respectat, ceva se da peste cap...astfel incat sa inteleaga toata lumea ca viata cu un copil nu poate sa fie una "programata":))))


2 comentarii:

  1. Vio, fii fericita ca pana la varsta asta a dormit de pranz, al meu si-a scos singur somnul de dupa amiaza pe la 3 ani (bine, o vreme ar fi adormit el pe la 6-6:30 seara, dar la ora aia trageam de timp sa se faca macar 19:30, altfel se scula la 4:00 si nu mai dormea). Asta mic deja a avut zile cand a sarit peste somn, e dificil de culcat oricum, iar somn dupa-amiaza inseamna tragerea orei de culcare seara spre 23:00, mai nou (pruncul are 21 de lunitze). Deci te numesc fericita cu 4 ani si 3 luni de somn la pranz :)).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. wow, la 21 de luni sare deja somnul..?Bine, macar adoarme devreme seara:).
      A avut si Andrei o tentativa de scos somnul pe la 3 ani. A fost o perioada foooarte grea, eram sigura ca va renunta la el...problema era ca Andrei NU adormea seara devreme..adica , din contra, era atat de agitat seara si refuza pana si somnul de noapte...Horror a fost atunci, dar am reusit sa trecem peste..si sa continuam cu somnul. Pana acum 3-4 luni dormea cate 3 ore la pranz:). Insa nu-ti imagina ca, per total, doarme mult. Adica din 24 ore are un total de 11 ore de somn...fie ca doarme la pranz, fie ca nu doarme.. Cand dormea 3 ore ziua, dormea doar 8-9 noaptea...
      Eu tind sa cred ca si acum va avea zile in care va dormi (ca ieri) si zile in care..pas. Nasol e ca vine vara si noi vara iesim doar dupa 19 (ca sa nu lesinam de cald) si intram pe la..22..:)). Eh..om vedea..ce-o mai fi ..pana la vara:)

      Ștergere

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉