marți, 29 martie 2016

Lectie deschisa FasTracKids

28 martie 2016
A fost speciala seara trecuta. Andrei, care frecventeaza din nou FasTracKids, a avut "lectie deschisa pentru parinti". Adica am stat parinte si copil, amandoi, cele doua ore cat a durat lectia/cursul lui. Nu doar noi doi, desigur, ci toti cei 12-13 copii impreuna cu un parinte/insotitor. Nu voi vorbi despre cum a fost el, nu voi vorbi nici macar despre cum am fost eu pe parcursul acestor ore. (Desi, sincer va spun, eu am fost tare emotionata caci e prima oara cand mi se intampla sa fiu prezenta intr-un loc doar ca "mama lui Andrei".) Am fost majoritar mame (ca parinte insotitor), dar si 3 tati si un bunic. A fost interesant sa vad si abordarea parintelui masculin in astfel de situatii. Si, ca o paranteza, pentru a mia oara mi s-a confirmat ca ei sunt mult mai relaxati pe subiectul "cum da copilul in ochii celorlalti". Ceea ce mi se pare foarte misto!!

Vreau sa vorbesc despre coordonatoarele lui de curs, cele doua domnisoare care ii insotesc pe juniori in calatoriile lectiilor lor. Caci , independent de felul in care s-a manifestat Andrei sau m-am manifestat eu, Natalia si Aura au fost la mare inaltime. Si cand spun asta ma refer la felul in care interactioneaza cu copiii, modul in care le vorbesc, abordarea, felul in care reusesc sa dezamorseze micile bombe aparute intre 11-12 copii, pe parcursul celor doua ore.
Ma gandeam si azi dimineata la ele, si ma gandeam ca sunt un exemplu (pe care orice parinte ar fi bine sa-l vada) de "cum sa indrumi copilul, cum sa impui reguli cu respect si compasiune si intelegere fata de copil, fara drame, fara constrangeri, fara umiliri, fara conditionari...". Cred ca, in esenta, suna a pricipiile care stau la baza unei conferinte numite Disciplina fara Drama  (conferinta la care chiar foarte tare mi-as dori sa merg, dar...ca de obicei...am sanse minime sa pot..). Pentru mine a fost un exemplu, a fost o lectie, trebuie sa recunosc. Pentru ca, desi la nivel teoretic, imi propun mereu sa am abordarea aceasta cu Andrei, practic, uitandu-ma la cele doua fete, mi-am dat seama ca sunt faze si momente in care nu fac asta. Ca sunt momente in care ma las provocata si reactionez nu foarte diferit de el, adica cu incapatanare...ceea ce numia constructiv nu e! Ca mai am mult de crescut si eu impreuna cu el.

In curand va fi "evaluarea" lui Andrei, care (in general) se descurca ok in grupa lui. Sigur, fiind un copil nedus in colectivitati, are comportamentului celui crescut "unu' la unu'.." (bona-copil; parinte-copil). Dar cele doua fete reusesc sa-l integreze in grup, fara drame majore, impunandu-i (nu luati cuvantul in sensul clasic) un comportament adecvat, determinandu-l sa tina cont si de ceilalti copii, sa inteleaga ca nu este mereu doar el cel care sa raspunda/castige/etc-etc. (competitia asta nu stiu cum a aparut ca si concept in vietile noastre, dar este al naibii de greu de gestionat si naste nenumarate frustrari juniorului. Mai ales cand vrea sa fie el primul la concurs de alergat cu copiii de 7-8 ani..ah,well, e cam imposibil...).
Concluziv, mi-au placut cele doua coordonatoare. Mi-a placut abordarea, mi-a placut neetichetarea copiilor, mi-a placut lipsa fortajelor in ceea ce li se solicita sa faca. Mi-a placut ca au incercat si, in general, au reusit sa tina "sub control" gasca de 13 copii (intre 4- 6ani) timp de 2 ore.
Noi mergem la FTK pentru ca-i locul unde Andrei socializeaza si deprinde abilitati noi, suntem printre cei care am ales Fastra NU pentru cunostintele pe care le va capata dupa (nu ca ele nu ar fi demne de luat in seama, dar, fara modestie, la capitolul asta Andrei sta foarte bine), mergem mai ales pentru ca el invata sa se adapteze si unui grup, si invata asta frumos...civilizat...asa cum mie mi se pare ideal..
Si asta nu e o oda FTK-ului sau celor doua domnisoare. Dar, zau, nu-i deloc usor sa faci ceea ce fac ele, asa cum o fac ele.
Felicitari FTK, felicitari Natalia si Aura. Faceti treaba buna, zau!

p.s.
Fetele habar n-au ce am scris eu aici si nu, nu m-a pus/platiti nimeni sa scriu asta. Este din suflet pentru suflet, caci mi-a fost drag de ele. :)
p.p.s
Andrei frecventeaza FTK Tineretului, cel de pe Lanariei. Mentionez asta pentru ca s-ar putea ca lucrurile sa difere de la centru la centru, habar n-am. Eu pe ei ii plac, asa ca doar despre ei vorbesc. :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

eu. eu. eu.

Ma puteti citi si pe blogul nou, mai exact aici . Nimic schimbat, doar inca o casa. Deh, imi place sa am mai multe 😊😉